Ayutthaya w Tajlandii
Ayutthaya w Tajlandii. Kiedyś w XVIII wieku Ayutthaya mogła być największym miastem na świecie. W rzeczywistości, zanim Tajlandia stała się „Tajlandią” w 1939 roku, była to „Siam” – europejska nazwa królestwa Ayutthaya, która kwitła od 1351 do 1767 roku. Pozostałości tego starożytnego imperium są nadal rozproszone w postaci ceglanych ruin i bezgłowego Posągu Buddy w starej stolicy Ayutthayi. Dzisiaj Ayutthaya jest domem dla jedynie około 55 000 mieszkańców, ale pozostaje najlepszym miejscem do odwiedzenia w Tajlandii.
Park historyczny Ayutthaya został wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO w 1991 roku. Poza Angkor Wat w Kambodży bardzo niewiele miejsc zainspiruje twojego wewnętrznego archeologa tak samo jak Ayutthaya. Jest to miejsce, w którym Król Naresuan Wielki zakwestionował swój odpowiednik pojedynczego pojedynku jeden na jednego – i wygrał.
Kiedy będziesz gotowy, by uciec od boomu turystycznego w Bangkoku, udaj się na północ, aby poznać poważną tajską historię.
Ayutthaya znajduje się zaledwie kilka godzin na północ od Bangkoku. Na szczęście dotarcie tam jest szybkie i proste. Chociaż Ayutthaya można zrobić podczas jednodniowej wycieczki (niezależnie lub zorganizowaną wycieczką) z Bangkoku, zdecyduj się spędzić przynajmniej jedną noc, aby nie wpaść w pośpiechu między zabytkami.
Ayutthaya Pociągiem: Paul Theroux miał rację – podróżowanie koleją to jedyny sposób podróżowania, szczególnie w Tajlandii. Pokonuje nawet najładniejsze autobusy. Nie tylko możesz rozciągać się i tarzać bez przyciągania spojrzeń, ale również przegapisz koszmarne korki w Bangkoku. Sceny życia podmiejskiego normalnie zasłonięte przez turystów migają za oknami. Pociągi do Ayutthaya często wyjeżdżają ze stacji Hualamphong w Bangkoku; podróż trwa około dwóch godzin.
Ayutthaya Autobusem: jeśli skorzystanie z pociągu nie jest możliwe, autobusy do Ayutthaya opuszczają stację Bangkok Moh Chit (północny dworzec autobusowy) mniej więcej co 20 minut. Koszt przejazdu wynosi poniżej 2 USD i zajmuje około dwóch godzin, w zależności od natężenia ruchu.